איך לבחור יועץ שיווקי
בחירת יועץ שיווקי שיצליח ליצור שינוי אמיתי בעסק היא משימה לא פשוטה. כדי להימנע מטעויות, הנה כמה טיפים לזיהוי יועץ שיווקי טוב – ואיך לזהות יועצים פחות טובים.
קוסמים יודעים לשלוף שפן מהכובע אבל יודעים גם להיעלם – מדובר על סגנון של יועץ שיווקי שמציג את עצמו כ'יודע כל' – יש לו דרך ויש לו שיטה והוא יפתור לך את כל הבעיות. גם אם עוד לא ראה את העסק, לא הבין את הצורך שלו, הוא כבר יודע מה צריך לעשות.
בקשו המלצות ובעיקר דברו איתם – אל תתביישו לבקש המלצות ולדבר עם הממליצים. ניתן ללמוד רבות על כל יועץ שיווקי ממה שאומרים הממליצים ובעיקר ממה שהם לא אומרים. אם יגידו לכם שהוא מהיר בידקו אם הוא מעמיק. אם יגידו שהוא תהליכי, בידקו אם הוא מסיים את הפרוייקט.
היו פתוחים לתהליכים ולא זבנג וגמרנו – יועץ שיווקי נוטה לעבוד טוב יותר כשהוא לומד את המצב ובונה תהליך שיווקי. היו סבלניים.
בידקו איך בודקים את ההצלחה – בקשו מהיועץ דוגמאות למטרות ויעדים שהציבו לקוחותיו. בידקו כיצד הוא מודד את הצלחת הפרויקט.
בררו מה הניסיון של היועץ השיווקי – שלא יתגלח על זקנכם.
סימנתם √ על כל הנקודות ומצאתם יועץ שיווקי טוב? מעולה. עכשיו הזמן לבדוק האם היועץ הטוב הוא גם היועץ שמתאים לכם.
סגנונות שונים של יועץ שיווקי – מה מתאים לכם
-
יועץ שיווקי ממהר או תהליכי – חישבו על המצב בו העסק שלכם מצוי. האם אתם מחפשים מהלך שיווקי זריז או תהליך שיווקי ארוך יותר אך מעמיק. לשני הסגנונות יש מקום, בסיטואציות שונות. אבל חשוב לקחת בחשבון שגם אם עושים מהלך שיווקי זריז, צריך לדעת לעשות אותו באופן מעמיק ולתכנן את פרטיו כדי שיצליח.
-
יועץ שיווקי שמתמקד באסטרטגיה או במעשה – שיווק נכון כולל שילוב של אסטרטגיה ומעשה. באסטרטגיה אנחנו מתכננים את דרך הפעולה שלנו בהתבסס על המסר היחודי של העסק. ובמעשה – מבצעים את פעילות השיווק כמובן. אנחנו ממליצים לקחת יועץ שיווקי שישלים אתכם – אם אתם יודעים לבצע אבל חסר לכם שותף לחשיבה וסיעור מוחות, ביחרו ביועץ שחזק באסטרטגיה ולהיפך.
- יועץ שיווקי לטווח ארוך או לזמן מוגדר – ודאו מה תהליך העבודה של היועץ – התחלה, אמצע וסוף. מה קורה בכל שלב ומה התוצאה. מובן שעדיף היה לקחת יועץ שיווקי לתקופה ארוכה ולדעת שיש לך תמיד עם מי להתייעץ אבל לא תמיד זה אפשרי – אבל מומלץ לוודא מה הזמן המוגדר בו תגיעו לתוצאות.
ואיזה ייעוץ שיווקי אנחנו מציעים:
שני מסלולים לבחירתכם:
לעסקים בינוניים: שירות ליווי שיווקי במיקור חוץ של מאה הימים >>
לעסקים קטנים: שירות ניהול שיווק עצמאי בהתאמה אישית >>