דיוור אלקטרוני: הטרנדים החמים של 2016
אם התגובה שלכם לכותרת הזו היא " דיוור אלקטרוני ?!", אז אולי כדאי שנתחיל במבזק מציאות קצר: בזמן שכולם מדברים על הרשתות החברתיות, הן לא הביאו להפחתה בשימוש בניוזלטרים או דיוור אלקטרוני. דיוור אלקטרוני הוא בהחלט כלי ותיק בשיווק ישיר, אבל הפלטפורמות החדשות מאפשרות לדיוור להיות חלק ממהלכים שיווקיים דיגיטליים משולבים ואפקטיביים במיוחד. בשורות הבאות סיכמנו עבורכם כמה מהטרנדים המרכזיים בתחום הדיוור לללקוחות, ואם אתם עדיין לא משתמשים בו – אנחנו בטוחים שעד סוף המאמר הזה, כבר תתחילו לעצב במוחכם דיוור אלקטרוני ראשון ולהתלבט אם עדיף לשלוח אותו עוד היום, או אולי להמתין לתחילת השבוע הבא.
-
סינמה סיטי – אאוט, וידאו במייל – אין – אנשים בהחלט אוהבים לראות סרטים, ולא רק בבתי הקולנוע, אלא גם בדיוור שמגיע לתיבת המייל שלהם. מחקר שנעשה על ידי חברת eMarketer מצא כי שימוש בווידאו מעלה משמעותית את שיעורי השיתוף, את שיעור ההעברה ואת שיעורי ההמרה. לא בטוחים שהקהל שלכם יגיב טוב לסרטונים? בדקו אותו באמצעות "A/B testing": שלחו את אותו הדיוור במדויק, פעם עם סרטון וידאו ופעם בלעדיו.
-
הרשתות החברתיות: לא לריב איתן, לשתף אותן – אנשים נרשמים לקבלת דיוור אלקטרוני כדי לקבל עדכונים, קופונים וכו'; הם מבקרים ברשתות החברתיות גם כן כדי להתעדכן, – אבל גם למטרות חברתיות רחבות יותר, כמו למשל תמיכה ברעיונות מסויימים, הבעת דעה, בידור וניהול מערכות יחסים, חיזוק מעגלים חברתיים קיימים ויצירת מעגלים חדשים. מכיוון שכל פלטפורמה היא שונה, ופועלת באמצעים שונים, עבודה משולבת עם כל חלקי הפאזל יכולה ליצור מודעות למותג ולחזק אותה, להפוך מתעניינים ללידים, ובשורה התחתונה – להגדיל את ההחזר על ההשקעה בקמפיין.
-
חכמים בתנועה: יותר ויותר דיוורים נפתחים בסמארטפון – כיום, שני שלישים מהמיילים בארה"ב נפתחים באמצעות הסמארטפון. גם בקרב לקוחותינו בארץ אנחנו רואים עליה גדלה והולכת בכמות המיילים שנפתחים בטלפון הנייד. אין ספק שמגמה זו תימשך. חשוב לא פחות – המגמה הזו תקפה בכל הגילאים. כן כן, גם קשישים פותחים את המייל יותר ויותר בטלפון הנייד – אם הוא טוב כדי לראות תמונות של הנכדים, הוא טוב גם כדי לפתוח דיוור אלקטרוני מכם. המשמעות היא כפולה: מצד אחד, התוכן שלכם מגיע ליותר ויותר אנשים בטווח גילאים רחב בהרבה מאשר בעבר, אבל מצד שני, חשוב לזכור שהתוכן הנפלא שלכם מגיע (לחלק יותר ויותר גדול מביניהם) בשעה שהקוראים נמצאים בתנועה ולא במשרד נוח ומנותק מהסחות דעת.
-
הפופ-אפים כאן, ולא תאמינו מה הם עושים – החלונות הקופצים האלה מקפידים לצוץ באתרים רבים כל כך, יצוצו השנה באתרים רבים עוד יותר. המטרה שלהם קטנה ופשוטה: הגדלת רשימת התפוצה. מטרה זו היא משימה חשובה, שיש לטפל בה בכל יום מחדש, לצד טיוב הרשימה הקיימת. אחת הדרכים הטובות ביותר לכך, היא באמצעות פופ-אפ באתר – בין אם בעמוד הראשי או בעמודים פנימיים – שמציע לגולש להצטרף לרשימת התפוצה של דיוור אלקטרוני (או לאחת מרשימות התפוצה המתמחות שלכם – אבל זה כבר סיפור אחר).
-
הכל מילים, מילים מילים (ובמילים אחרות – הטקסט חוזר!) – אם בעבר ראינו נהירה לכיוון דיוור אלקטרוני עם דגש ויזואלי רציני, הרי שבשנת 2016 נראה דווקא חזרה למילה הכתובה (וכמובן, יותר סרטים, כמו שציינו בסעיף 1). הסיבה לכך פשוטה: מכיוון שרבים פותחים את הדיוור בנייד, לא תמיד הם בסיטואציה שנעים להם לצפות בוידאו, וגם לא ב'הורד תמונות'. גם ללא תמונות וללא וידאו, ובתנועה, מאוד נוח לקרוא – וכך אנחנו מוצאים את עצמנו עם יותר ויותר טקסטים. המלצתנו: לגוון. לנסות ולטעות, ושוב לנסות. כלומר, כתבו אייטמים שונים שיתאימו לאנשים שונים בסיטואציות שונות של 'צריכה', וסביר להניח שתופתעו מהתגובות.
- דיוורעסקי2016# (האשטגים) – הם נכנסו לעולמנו בזכות הטוויטר, אבל בשנה האחרונה התברר כי שימוש בהאשטגים במייל הביא לעלייה בשיעורי הפתיחה של דיוור אלקטרוני. אמנם בשיעור צנוע יחסית, אבל מכיוון כל דבר שמביא לעליה בפתיחות הופך לטרנד סוחף – ניתן לשער במידה רבה של וודאות שזה יהיה הטרנדים הבולטים של 2016. איך עושים את זה? פשוט מאוד – 'מתייגים' את המייל בעזרת האשטג במילה הראשונה של הכותרת, כדי שהנמען ידע מה טיבו של המייל שנשלח אליו: #info, #action, #hot הם דוגמאות פופולריות להאשטג. זהעובד#.