הגדלת מכירות בכסף קטן
המטרה:
הסדנה נועדה להקנות למשתתפים כלי עבודה מעשיים לתכנון ולביצוע מהלכים שיווקיים מוטי-מכירות, תוך התמקדות במהלכים טקטיים ובעלויות נמוכות.
התוצאה:
המשתתפים יתכננו ויבנו פעילות שיווקית נקודתית להגדלת המכירות, וידעו להתמודד עם נקודות הכשל האפשריות.
התכנים:
– חקירת המצב ואיתור אזורי הפוטנציאל
– הצגת הכלים השיווקיים הטקטיים למיצוי האפשרויות
– בניית תהליך מכירה מהודק ותקשורת שיווקית משלימה, קביעת מדדי הצלחה
אין עסק שאינו מתמודד עם הצורך להגדיל מכירות. הגדלת מכירות יכולה לצמוח מתוך שלושה מקורות גידול – או על שילוב מושכל ביניהם. תחילה נעסוק בסדנה במפתחות להבנת תהליך המכירה, החלקים והממשקים מהם הוא בנוי, ואיך ניתן לאתר נקודות כשל או בעיה בתהליך.
בחלק הראשון של הסדנה נתרכז באיתור מרחב הצמיחה המיידי של המותג או העסק, על ידי איפיון הצרכנים ודפוסי הצריכה הקיימים, ניתוח מחזוריות המכירות, פריסת הצרכנים על פני היום, השבוע והחודש, ובחינה מעמיקה של סל הקניה האופייני.
על בסיס זה, נגדיר את האזורים השיווקיים בהם לא ממוצה הפוטנציאל, ובחלק השני של הסדנה נציג את הדרכים לטיפול במצב: הרחבת הקהלים, שימור הלקוחות, הגדלת תדירות הביקור או הגדלת סל הרכישה.
בחלקה השלישי תתמקד הסדנה בתהליך הפיכתו של הצורך השיווקי לרעיון מוגדר, ובתרגומו של רעיון זה לתהליך מכירה ברור ולתקשורת שיווקית אפקטיבית. כמו כן, נציג את הדרכים לבחירת מדדי הצלחה לפעילות.
במשימת הסיום יתבקשו המשתתפים לתכנן מבצע אפקטיבי וחכם, כולל התייחסות לתקשורת השיווקית עבורו ולמדדי הצלחה המתאימים לו.
קהל ידע: בעלי עסקים, למנכ"לים, מנהלי מכירות ואנשי שיווק.
דרישות קדם: ניסיון מעשי בתחום השיווק או המכירות.