מה הופך אותי לאיש שיווק טוב?
שאלנו כמה אנשי שיווק ובעלי עסקים (במדגם לחלוטין לא סטטיסטי) לגבי הצלחות שיווקיות שהיו להם בעבר – מה בהם איפשר זאת ? התשובות המגוונות כל כך לפניכם:
1. הלכתי דרך קירות – כשאמרו לי שאי אפשר זה רק דירבן אותי יותר, חיפשתי דרכים חדשות ומקוריות כדי להתגבר על המכשולים.
2. הסקרנות לא הרפתה – זה משהו שמעולם לא ניסיתי והרגשתי שאני חייב לבדוק מה יקרה.
3. פיתחתי אובססיה – היה ברור שעד שהרעיון הזה לא יצא לפועל אני לא אוכל להתקדם אם שום דבר אחר.
4. הובלתי – זרקתי את הרעיון ונתתי לאחרים לפתח אותו. הרגשתי שהוא מספיק חזק שניתן לקחת אותו הלאה. מי ששמע נדלק אבל אני איש של רעיונות, אני צריך שמישהו אחר, רצוי "איש ביצוע" ימשיך משם.
5. עשיתי סדר עדיפויות – החשיבה היתה לוגית. ניתחנו את האפשרויות, בעד ונגד וסיכויי הצלחה לכל אחד. נבחר הרעיון שקיבל את הציון הגבוה ביותר ואחריו דורגו כל הרעיונות. התחלנו עם הראשון וזה לא עבד, המשכנו לשני – ושם הצלחנו.
6. שיתפתי – כמה שלא חשבתי על הנושא לא הצלחתי להגיע לפתרון שיוצר "ואו!". כינסתי את כולם, הצגתי את האתגר וביקשתי מכל אחד לחשוב לבד על פתרון. אח"כ שיתפנו אחד את השני, כל אחד זרק משפט ופתאום הכל היה ברור. יצאנו משם עם רעיון שפחות או יותר אפשר לישם אותו מחר בבוקר.
7. הימרתי – אני עובדת חזק עם אינטואיציות. שקלתי את כל הגורמים אבל זה לא עזר לי להתקדם, אז החלטתי מהבטן, וזו היתה ההחלטה הכי משמעותית שקיבלתי.
8. חיזקתי את היסודות – לא תמיד צריך להתחיל בענק. לפעמים דווקא בנייה איטית, מדורגת עם יסודות חזקים נוטעת בטחון שאנחנו בדרך הנכונה.