על שיווק חברות ייעוץ
חברות ייעוץ הן בעלות מאפיינים משותפים, ולכן גם לאמצעי השיווק האפקטיביים עבורן יש מאפיינים דומים.
הנקודה העיקרית המאפיינת שיווק של חברות ייעוץ היא העובדה שהן משווקות שירותים ולא מוצרים. ברוב המקרים, פיתוח של שירותים הוא קל יותר מפיתוח של מוצרים, מבחינת מאמצי מחקר ופיתוח, אבל הוא יכול להיות לא פחות קשה ואולי אף יותר לשיווק. זאת מפני שלמוצר יש סט של מאפיינים שאפשר לחוש, למשש, להרגיש ולהתנסות בהם ולגבש החלטה לגבי המוצר.
חברות ייעוץ לעומת זאת וייעוץ בכלל, הם שירותים שאינם מוחשיים ולכן קשה ללקוחות להעריך את טיבם.
איך יודעים הלקוחות כיצד להעריך חברות ייעוץ טובות?
דמיינו למשל שהזמנתם תור לרופא יועץ. כמו חברות ייעוץ גם עם רופאים יועצים – נתקשה להעריך עד כמה הרופא מקצועי, מאחר שאנו עצמנו לא מבינים ברפואה. איך נכריע אם כך לגבי מקצועיותו של הרופא – אם הוא נחמד, ענה על שאלותינו, אולי קיבלנו עליו המלצה, התור אליו ארוך במיוחד ובפורומים כתבו עליו טובות – כל אלה סימנים עבורנו למקצועיות.
עובדה נוספת שמקשה על שיווק חברות ייעוץ ושירותי ייעוץ, היא יצירת הבידול, או בעצם יצירת הסיפור, שיגרום ללקוחות להעדיף אותי על פני חברות ייעוץ אחרות. אם אני יועץ מס, עד כמה אני שונה מיועץ המס הנוכחי של הלקוח אליו אני פונה. גם כאן למוצרים לפעמים קל יותר לבדל את עצמם – למשל בעזרת עיצוב אחר או תכונות מתקדמות. אבל חברות ייעוץ מחויבות לבדל את עצמן כדי לגרום ללקוחות להתנסות וכמובן להעדיף אותן.
כשאנחנו שואלים חברות ייעוץ שנעזרות בשירותינו מהו הבידול שלהן, אנחנו מקבלים הרבה פעמים קלישאות כמו: 'שירות אישי', 'עושים הכל עבור הלקוח' 'מקצועיים עד הסוף' וכיוצא בכך. ובכן, חשוב לדעת: לקוחות יודעים להריח קלישאות מרחוק. שירות אישי ועבודה מקצועית הם כבר מזמן לא בידול – אלה דרישות סף של חברות ייעוץ. אם אתה לא מקצועי, אל תהיה יועץ פיננסי. אם אתה כן מקצועי, בואו נתחיל להבין מה אתה עושה נכון ובעיקר שונה לעומת חברות ייעוץ אחרות (שגם הן, כמובן, מקצועיות ושירותיות).
פעילויות שיווק המאפיינות חברות ייעוץ
מאה הימים מספקת שירותי ניהול השיווק עבור חברות יעוץ ועסקים העוסקים ביעוץ מכל הסוגים.
באופן כללי, כאשר אנו ניגשים לעבודת שיווק חברות ייעוץ אנחנו שמים דגש על הנקודות הבאות:
- פיתוח תפיסת המקצועיות של החברה או היועץ.
- יצירת מוניטין ופיתוח 'פה לאוזן' מואץ
- יצירת חשיפה ברשת, קידום האתר, רישום באינדקסים וזירות פרילנסים הם כלים אופייניים לשדרוג השיווק של חברות ייעוץ.
- כתיבת מאמרים מקצועיים, הרצאות והשתתפות בפעילויות שיצרו חשיפה מקצועית
- להסתובב בזירה בה נמצאים הלקוחות ולאו דווקא הקולגות
- שימוש ברשת החברתית לינקדאין, שהיא מיטבית עבור חברות ייעוץ ויועצים.
איך מבצעים את השיווק הלכה למעשה בתחום הייעוץ שלי? לשם כך אתם מוזמנים להכיר את מערכת ניהול שיווק עצמאי בהתאמה אישית, שפותחה במיוחד לצרכי השיווק של עסקים קטנים.
איך מתחילים? ממלאים בחינם את שאלון האבחון השיווקי שלנו מקבלים מיידית לתיבת המייל אבחון שיווקי של העסק.