פרסום ושיווק – טיפים
ישנן דרכים מגוונות ליצירת בידול אמיתי מהמתחרים: אפשר לבדל באמצעות מוצרים או שירותים יחודיים, אפשר ליצור בידול באמצעות שיטת הפצה שונה (למשל מכירות מקוונות) ואפשר גם לבדל באמצעות שיטות פרסום ושיווק שייחדו אתכם בקטגוריה. הנה כמה דרכים מקוריות להשגת בידול:
שיטות פרסום ושיווק מעניינות ושונות
- היכנסו לעולם הוירטואלי – פרסום ושיווק מקוון בתחום שעוד לא שם. יש דברים שמקובל לחשוב שאם לא נמשש ונמדוד לא נוכל לקנות באינטרנט אבל יותר ויותר תחומים נכנסים למכירה מקוונת, ומסתבר שאנשים מתרגלים. בגדים, נעליים ואבזרי אופנה הם התחומים הבולטים בשנים האחרונות.
- צאו לעולם האמיתי – פרסום ושיווק שנוגע בצרכן בתחום שהוא בעיקרו מקוון – אנשים לפעמים מופתעים לפגוש מותג אינטרנטי פנים אל פנים. למשל, לוח דרושים מקוון שיוזם יריד תעסוקה או אתר מסעדות שיוזם פסטיבל אוכל.
- פרסום גרילה – שיטת פרסום ושיווק שמפתיעה את הצרכנים בגימיקים זכירים שמדברים עליהם. כך למשל, ברחובותיה הלוהטים של בוקרשט בקיץ הפכה חברת סבונים את תחנות האוטובוס החמות לתחנות רענון שנראו כמו מקלחות עם ספרינקלרים. הנוסעים שמחו להתקרר ואגב כך נחשפו למותג.
- פרסום ויראלי – שיטת פרסום ושיווק שפורחת בעידן הרשתות החברתיות.
- שיווק ישיר – שיווק ישיר אינו חדש. פעם היינו שמים פלייר בתיבה והיום אנחנו שולחים דיוור. אבל אנשים התרגלו לקבל 'דואר זבל' והמחסום גדל. כדי להיות רלבנטי במאמצי פרסום ושיווק ישיר, צריך לבנות הצעה מהודקת – לתכנן בקפידה את קהל המטרה, לעשות פניה אישית, להסתכל מנקודת המבט של הלקוח ולהסביר לו מה התועלת עבורו (ולא מה אנחנו יודעים לעשות טוב). זה אולי יפתיע אתכם, אבל הסיכויים לקבל תגובה לפנייה במייל שנשלחת בצורה מקצועית, מגיעים ל- 50% ואף יותר!
- שיווק מפה לאוזן – שיטת פרסום ושיווק עתיקה ביותר, ויש אומרים שגם היעילה ביותר. ועדיין, ישנם תחומים בהם קשה לגרום ל'פה' של הלקוח לדבר אל אוזנו של הלקוח הבא. יצירת סיבה לשיחה שכזו היא חדשנות שיווקית, והיא נדרשת בעיקר בתחומים שאינם נושא לשיחה באופן טבעי. מוסך ששולח זר פרחים ללקוח לכבוד יום ההולדת של הרכב שלו – יוצר שיחה, וגורם לשירות 'משעמם' להפוך לנושא שיחת פה לאוזן שכזו.
רוצים לדעת עוד על קידום עסקים באינטרנט >>