קריאייטיב
בעולם בו כמעט הכל כבר קיים והומצא – ישנה חשיבות רבה לחשיבה מקורית ויצירתית, ובמילה אחת – קריאייטיב. קריאייטיב טוב מוצא את הדרך היצירתית להתגבר על חסמים שונים: תקציב מוגבל, קטגוריה רדומה, עובדים הזקוקים לתמרוץ ועוד.
קריאייטיב הוא כלי עבודה חיוני בעבודת השיווק, אך קריאייטיב יכול גם לשמש גם למטרות רבות נוספות – מחלקת הפיתוח תוכל להסתייע בקריאייטיב לפיתוח מוצרים חדשים, מחלקת משאבי אנוש תיצור דרכים קריאייטיביות לתמרוץ העובדים ומחלקת המידע תשפר את אבטחת המידע בעזרת רעיונות חדשים.
מהו קריאייטיב ומהו קריאייטיב שיווקי?
מחלקות קריאייטיב הן החלק היצירתי של משרדי הפרסום; עובדים בהן קופירייטרים ומעצבים, והן ממציאות קונספטים פרסומיים, קמפיינים, מודעות וסרטוני פרסומת. זהו קריאייטיב פרסומי. עם זאת, חשיבה קריאייטיבית מועילה לא רק למציאת הסיסמה הנכונה והתסריט המתאים, אלא גם לפיתוח מוצרים חדשים, ליצירת פעילויות קידום מכירות מקוריות וליצירת שינוי בכל מחלקות הארגון.
הנה כמה תחומים בהם קריאייטיב יכול לסייע לארגון שלכם:
- קריאייטיב בקידום המכירות – תוצרי קריאייטיב בתחום זה הם, למשל, מבצעים מקוריים, פעילויות היוצרות התנסות וחוויה, פעילויות הגורמות ללקוחות חדשים או וותיקים לבקר בחנויות או להיכנס לאתר, וכן הלאה.
- קריאייטיב בשירות – מתן שירות מעולה הוא אתגר מרכזי שחשיבותו עולה לאורך השנים, עם העלייה במודעות הצרכנים. פיצוח קריאייטיבי של אתגרי השירות יכול לבדל את הארגון ולהבטיח חווית לקוח ייחודית.
- קריאייטיב בפיתוח מוצרים – תהליך זה יכלול בחינה של סל המוצרים והשירותים, והצעת , מוצרים חדשים. מוצרים כאלה יכולים להיות שילוב של מוצרים קיימים, שילוב של מוצר ושירות, 'ציטוט' מקטגוריה אחרת ועוד.
- קריאייטיב במשאבי אנוש – תוצרי קריאייטיב יכולים לסייע בגיוס עובדים, בשימור עובדים ובתימרוץ שלהם לאורך זמן.
קריאייטיב שיווקי בפעולה – דוגמאות מתיק העבודות שלנו
הנה שלוש דוגמאות לשימוש המעשי בחשיבה מקורית – קריאייטיב – ביצירת שינוי בהיבטים שונים של פעילות הארגון:
- קריאייטיב בשיפור השירות במוסך – הלקוחות מעוניינים לעקוב אחרי התקדמות הטיפול, אך מצד שני 'לא רוצים לנדנד', וצוות השירות עמוס… פתרון קריאייטיב: התממשקות למערכת ניהול המשאבים של המוסך, ומתן אפשרות ללקוח לקבל מידע עדכני על מצב הטיפול ברכבו.
- קריאייטיב בפיתוח מוצרים – הקונדיטוריה ביקשה להגדיל את מגוון המוצרים שלה, ולענות על צרכים מגוונים של הלקוחות, ואם אפשר – לגבות פרמיה גבוהה יותר. פתרון קריאייטיב: החלפת מארז הפלסטיק הפשוט בצנצנות זכוכית מהודרות ועם סרט בד נעים, הפך את העוגיות למוצר למתנה
- קריאייטיב במשאבי אנוש – חברת היי-טק גדולה ביקשה לגייס מהנדסים לשורותיה, אבל המודעות בעיתונים ובאתרים, וגם הפנייה לעובדים – כבר לא הביאו את התוצאה המצופה. פתרון קריאייטיב: יצרנו תחרות 'מביאים את החברים' בין המחלקות השונות, וכן הצענו תגמול סמלי לכל מי שיעביר 'קורות חיים' רלוונטיים של חברים, בני משפחה ועוד.
הצוות המיומן והקריאייטיבי של מאה הימים נותן שירותי קריאייטיב ללקוחות מגוונים – חברות גדולות ועסקים.
רוצים להכניס קריאייטיב גם לארגון שלכם?