שיווק ישיר
שיווק ישיר הוא כינוי למגוון שיטות שהמשותף להן הוא הגעה ישירה אל הלקוח, על מנת לספק לו מידע על המוצר או השירות ולהניע אותו לקנייה. בניגוד לשיטות שיווק הכוללות פרסום – בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות וגם באינטרנט – שיווק ישיר מאופיין בהגעה בהסרת גורמים מתווכים מתהליך קידום המוצר והעברה ישירה של המסר ללקוח הפוטנציאלי.
שיווק ישיר הוא כלי שיווקי מבטיח לעסקים קטנים, שלרוב אין להם תקציב פרסום גדול וקשה להם ליצור מודעות בקנה מידה גדול.
מכירה ישירה או שיווק ישיר
עוד מונח שחזר להיות אופנתי הוא 'מכירה ישירה'. ההבדל בינו לבין שיווק ישיר הוא שכאן מדובר במכירה בפועל ולא רק באמצעי שיווק שיוביל למכירה בהמשך. כיום, ירידי מכירות בסגנון 'מהיבואן לצרכן'ק או 'מהחקלאי לצרכן' הם דוגמאות מוכרות למכירה ישירה. גם במקרה זה מדלגים על המתווך ומגיעים ישירות לצרכן.
ההבדלי בין מכירה ישירה לבין שיווק ישיר הוא שמכירה ישירה עדיין יכולה להזדקק למרכיב שיביא את הקהל אל המכירה – וחלק זה יכול להיות שיווק ישיר או שיווק ופרסום. כך או כך, שיווק ישיר אינו חלופי למכירה ישירה, ולהיפך. שיווק ישיר הוא מהלך שיווקי החושף את הלקוח הפוטנציאלי להצעה השיווקית שאנו רוצים להציע לו, תוך דילוג אלגנטי על אמצעי המדיה המסורתיים- עיתונות, רדיו, טלוויזיה, שילוט חוצות ועוד.
שיטות שיווק ישיר מעשיות
- יצירת לידים באמצעות שיווק ישיר טלפוני – (במילה אחת – 'טלמיטינג') – פנייה טלפונית ישירה לקהל מטרה מוגדר. בכדי לעשות פנייה מקצועית ולקבל אחוזי היענות גבוהים, צריך לעשות הכנה – רשימת טלפונים עדכנית ורלבנטית למוצר/שירות שלכם, מייל וחומרים שיווקיים שניתן לשלוח למתעניין הפוטנציאלי, מסר קצר וברור. וחשוב מאוד שמי שעושה את הטלפונים יהיה מקצועי
- משלוח דיוורים – הדיוור האינטרנטי הוא כלי שיווק ישיר קלאסי שעדיין עובד, למרות מגבלותיו והוותק שלו. ישנם כיום מגוון כלים שעושים פרסונליזציה לדיוור ובכך הופכים אותו ליותר אטרקטיבי. כלי מצוין אחר הוא ב autoresponder – מייל מתוזמן מראש, שנשלח אוטומטית במועד שנקבע על ידינו. ניתן להשתמש בו כדי לשלוח מידע אוטומטי ללקוח מתעניין. מה שחשוב זה ליצור לכם כלי להשגת כתובות מייל של לקוחות מתעניינים, כדי שיהיה למי לדוור.
- שיווק ישיר במייל – בניגוד לדיוור, משלוח מייל עסקי הוא דרך מצוינת ליצור קשר ישיר עם לקוח פוטנציאלי, כל עוד שזה לא נעשה בצורה פירסומית. אנחנו מוצאים שפניה נכונה במייל זוכה לתגובות מבחינת הלקוחות. טיפ קטן שיכול לעזור – שלבו את השם שלכם בשורת הנושא של המייל – לאו דווקא את שם הלקוח – זה כבר שחוק.
- שיווק ישיר באמצעות SMS– כשצריך הנעה מיידית לפעולה זה הכלי המתאים. כרטיסים אחרונים, מבצע וכדומה. חשוב להשתמש בו במינון המתאים, כי זה כלי 'פולשני' ואנחנו לא רוצים להציק. ואל תשכחו לאפשר הסרה – על פי חוק.
- עלונים, פליירים וקטלוגים – כלי שיווק ישיר ב'דיוור של פעם', אך עדיין ישנם תחומים בהם אפיק השיווק הזה עדיין עושה את העבודה. החוכמה היא לבדל את עצמכם מפליירים אחרים באמצעות עיצוב שונה, מסר מעניין והנעה מקורית לפעולה, וכמובן – ולדוור לקהל מטרה ממוקד ומדויק.
- קופונים – כלי שיווק ישיר ששינה צורה אבל במהות נשאר דומה – הקופון הסלולרי של היום הוא קופון הנייר או הכרטיס של פעם. בדומה ל SMS גם במקרה זה חשוב לשמור על מינון סביר.
עוד על יצירת לידים >>