שיפור מכירות מזורז
סיפור מקרה של שיפור מכירות מסתתר באחת הסמטאות של תל אביב הישנה בקונדיטוריה משובחת במיוחד. עוגיות ועוגות ריחניות, שירות אישי ולבבי ואווירה של חוץ לארץ. אולם, המיקום בסמטה הציורית והקטנה גרם לכך שלמקום לא נכנסו כמעט לקוחות מזדמנים: בימות השבוע היא היתה רוב הזמן ריקה וביום שישי אמנם שולש המחזור, אך גם זה לא הספיק.
האתגר הגדול היה ליצור חשיפה לקהל גדול יותר ולהגדיל את הסל של הלקוחות הקיימים.
צוות מאה הימים גיבש תכנית 'עזרה ראשונה שיווקית' מקיפה שבוצעה בתוך זמן קצר:
– שיפור מכירות בימי שישי – באמצעות דיילת שהסתובבה בשכונה עם סל של טעימות וחילקה פליירים המבטיחים שי לכל קונה.
– שיפור מכירות בימות השבוע – אותה דיילת סיירה בין המשרדים באיזור, השאירה מגש עם טעימות והציעה למנהלות המשרד לבצע הזמנות לישיבות.
– הגדלת סל – בשלב הראשון, הוצע לקונים להוסיף עוד אריזת עוגיות ולקבל כדורי שוקולד בחצי המחיר – מבצע שקצר הצלחה גדולה. בשלב השני, הוספו אריזות מתנה יפהפיות, שאיפשרו לדרוש פרמיה גבוהה יותר, והגדילו את סל הקניה.
– הרחבת מגוון – למגוון העוגות והעוגיות נוספו מדי שבוע טעמים חדשים (חלקם – לבקשת הקהל), מאפים מלוחים, קישים משובחים ועוד הפתעות מתוקות.
תוצאות
תוך שבועות בודדים חל שינוי דרמטי של שיפור מכירות לעומת השנה שעברה – עליה של עשרות אחוזים. בנוסף, הצוות חש גאוות יחידה, עובדה שתרמה רבות לעידוד המוטיבציה ולהרתמות העובדים למהלך.