תוכנית שיווקית
ראשיתה של כל עבודה שיווקית נכונה היא תוכנית שיווקית. בין אם תוכנית שיווקית שנתית או תוכנית שיווקית קצרת מועד לקמפיין או פעילות שיווקית ספציפית, חשיבות התוכנית המסודרת היא בכך שתכנון שלה גורם לנו להתעכב על כל הפרטים ולהתייחס אליהם ובכך אנחנו מעלים את הסיכוי שהפעילות השיווקית שאנחנו עושים תצליח.
תוכנית שיווקית מוצלחת – עקרונות מאה הימים
כמה עקרונות של מאה הימים ביצירת תוכנית שיווקית נכונה:
אבחון נכון – אבן היסוד של תוכנית שיווקית מצליחה. באבחון השיווקי אנחנו עונים על שאלות בנוגע לשוק שבו אנחנו פועלים, למתחרים, לקהלי היעד וכמובן למותג שלנו ולשירותים או מוצרים שאנחנו מציעים ללקוח. על מנת לתכנן תוכנית שיווקית אפקטיבית צריך לדעת לאבחן ולמקד את מאמצי השיווק.
אם לא נסמן את היעד לא נגיע אליו – תוכנית שיווקית, הכוללת הגדרה מדויקת של מטרות ויעדים, מבטיחה שנתייחס אליהם בעת ביצוע התוכנית ונפעל כדי לקדמן. רק באופן זה נוכל למדוד האם התוכנית הצליחה.
תקציב שיווקי – חשוב להגדיר את התקציב לפעילות השיווקית: תכנית שיווקית שנתית תכלול פריסה של התקציב בצורה מאוזנת פחות או יותר על פני הרבעונים. תוכנית שיווקית לפעילות נקודתית תכלול תקצוב לכל חלקי התוכנית – לא רק הפרסום אלא גם למשל תוספת השעות למענה הטלפוני.
מי נושא באחריות – כדי לחזק את הסיכוי לישום מוצלח, תוכנית שיווקית טובה תכלול פירוט של המבצעים ליד כל סעיף שדורש פעולה. מי הגרפיקאי למשל ואם אין – מי אחראי לאתר גרפיקאי טוב. מי יענה לטלפונים של הלידים שיגיעו, מי יעלה סטטוסים בפייסבוק.
תוכנית 360 – תוכנית שיווקית נכונה כוללת התייחסות לכלל מרכיבי השיווק. לא מספיק לתכנן איפה לפרסם או מה מילות החיפוש הרצויות בקמפיין גוגל, חשוב לתכנן לאיזה קהל פונים, מה נציע לו, מה ההנעה לפעולה, מי יענה ללקוח שיצור קשר ולתרגם את הכל לפריטי תקשורת שיווקית ופרסום מתאימים, כגון דיוור, עמוד נחיתה, גלויות, עלונים ותסריטי שיחה למענה הטלפוני.
מעוניינים לדבר איתנו על בניית תוכנית שיווקית עבורכם? צרו איתנו קשר >>