כתיבת SEO
הכתיבה השיווקית מוציאה אל הפועל את האסטרטגיה ואת הרעיונות השיווקיים, ויוצקת אותם לטקסט. הטקסט הזה משתלב בכל שלבי תהליך המכירה והשירות: מפרופיל חברה בסיסי ועד לאלמנטים ולפעילויות מורכבים במיוחד. טקסט זה ישמש אותנו, בהתאמות הנדרשות, בכל נקודות המפגש עם הלקוח: מודעה, חוברת, דיוור, עלון, אתר אינטרנט, ניוזלטר, מוקד שירות לקוחות, פייסבוק ועוד אינספור נקודות מגע.
בשנים האחרונות צמח והתפתח סוג חדש של כתיבה: כתיבת SEO, ובעברית – כתיבה לשם קידום אתרי אינטרנט (SEO – Search Engine Optimization, אופטימיזציה למנועי חיפוש). ה'יצור' החדש הוא אח חורג למשפחת הכתיבה השיווקית. הוא אינו מיועד לצרכן או למקבל ההחלטות – הוא מיועד למנוע החיפוש. אמנם אלגוריתם הדירוג של גוגל הוא מורכב למדי, עד שיש האומרים שבגוגל עצמה לא יכולים לנסח את החוקים המדויקים לקידום אתר, אבל עובדה ידועה היא שכדי להגיע לעמוד הראשון בכלל, ולמקומות הגבוהים בו בפרט, יש ליצור כמה שיותר לינקים עבור מילות החיפוש העיקריות הרלוונטיות למוצר או לשירות. קחו למשל את "קונצנזוס שירותי ביטוח". מאמר שיקדם את החברה הזו יהיה מורכב משלל הווריאציות הבאות: קונצנזוס, קונסנסוס, קונסנזוס, שירותי, שרותי, שרותים, שירות, שרות, ביטוח, בטוח, ביטוח רכב, אלמנטרי, ביטוח אלמנטרי, ביטוח יסודי… וכן הלאה. כל מילה תופיע בשלל צורות הכתיב המקובלות (והשגויות) שלה ובכל מגוון הצירופים בהם היא מככבת. כל מילה תקושר לדף של מילה אחרת באתר… התוצאה היא, כמו שניתן להבין, כמות עצומה, באיכות איומה.
תאוות ה-SEO יצרה מפלצת פעורת פה, שדורשת עוד ועוד תכנים; אולם במרבית המקרים, גם לכותב מוכשר וחד-מקלדת, קשה לכתוב 20 מאמרים בחודש – כל חודש – על סוכנות הביטוח הקסומה "קונצנזוס". וכך אנו נתקלים באתרים רבים שהפכו למזבלת-טקסטים שרק מחכה ש"גוגל" ידגום אותה – ולא חלילה גולש סקרן ותאב דעת. עשרות מאמרים, אבל ללא שום מידע בעל משמעות אמיתית.
ובכן, אתם מוזמנים לקרוא לנו שמרנים, שמרניים, או קונסרבטיביים. אנחנו מאמינים שתוכן צריך להיות בעל משמעות, ולא רק לעשות נעים ל"גוגל". ששלושה מאמרים אמיתיים שווים יותר מאשר שלושים מאמרים חלולים. נכון, יש הרבה מה ללמוד מאנשי ה-SEO, אבל צריך לעשות איזון בין צרכי המערכת לבין הקוראים בשר ודם.
איך עושים את זה: גם אם המאמר מיועד בעיקרו לקידום צריך לשמור על כללי הכתיבה הנכונה, לחזור על מילות החיפוש רק בהקשרים הגיוניים, להיות בעל תוכן אמיתי ולתת ערך מוסף לקורא, להיות מקצועי. יש אומרים שהמבחן האמיתי הוא האם אני מעז לתת ללקוח שלי לקרוא אותו מבלי שיחשוב עליי פחות לאחר שיעשה זאת.