מאה הימים ניהול שיווקי חכם
כידוע, שימור לקוחות קיימים הוא יעיל וזול יותר מגיוס לקוחות חדשים. עם זאת הוא דורש היכרות עם הלקוח והתאמת ההצעה השיווקית לצרכיו.
תוצר: הגדרת אופני הפנייה הישירה ללקוחות, והמלצה על תכנים רלוונטיים לפעילות שימור לקוחות
איך זה עובד?
1. קבלת נתוני הלקוחות מהעסק וניתוח הלקוחות הקיימים, פילוחם לקטגוריות
2. גיבוש סדרי עדיפויות בפניה ללקוחות
3. גיבוש רעיונות לפניה אפקטיבית ומקורית ללקוחות
4. שרטוט עקרונות מרכזיים להפעלת מועדון לקוחות ומדידתו
איך עצרנו את נטישת הלקוחות בקופת הגמל של עובדי המדינה
הלקוח: קופת גמל של עובדי מדינה
המשימה: עצירת הגיוסים השליליים (נטישת לקוחות)
הרקע:
למרות הביצועים העדיפים של הקופה, נרשמה נטישה משמעותית של עמיתים.
מדובר בקופת גמל ענפית, שלקוחותיה הם רופאים בשירות המדינה בלבד – קהל מחוזר במיוחד על ידי בתי ההשקעות הפרטיים.
התובנה והפתרון של מאה הימים:
יש לנצל את היתרונות המובנים של הקופה: הראשון, היותה גוף הנמצא בבעלות האגוד המקצועי של רופאי המדינה, והשני – מספר העמיתים הקטן (אלפים בודדים) המרוכזים פיסית במספר קטן של מקומות עבודה (בתי החולים הממשלתיים).
איך עשינו את זה?
פנינו בקמפיין בולט (וזול) על גבי שלטי המודעות במחלקות השונות של בתי החולים הממשלתיים, וקראנו לרופאים להזמין את יועץ ההשקעות של הקופה – דמות כלכלית מוערכת – להגיע להרצאה מקצועית בבית החולים.
התוצאות:
הקמפיין זכה להצלחה – נוצרו מפגשים של הרופאים עם יועץ ההשקעות של הקופה, תדמיתה המקצועית השתפרה ונטישת העמיתים נעצרה.